הלוואי שהייתָ אישה


בעקבות: "חתונת הדמים" מאת פ. ג. לורקה
עיבוד ובימוי: עירא אבנרי
תרגום: טל ניצן
עיצוב במה ותלבושות: דינה קונסון
יעוץ תנועתי: אדוה ירמיהו
עיצוב תאורה: יואב בראל
הלחנה והדרכת קול ושירה: מירב בן-דוד

"תמונע"

יצירה לחמש שחקניות בעקבות המחזה "חתונת דמים" והקינה "בכי על איגנסיו סנצ'ס מחיאס", מאת פדריקו גרסיה לורקה. לאור קביעתה הידועה של סימון דה-בובאר כי נשיוּת איננה "איכות" מולדת או טבעית אלא זהות נרכשת, ההצגה בוחנת את התהליך של היעשוּת אישה בתרבות גברית של אובדן ושכול. על הפרק, כמה מדימויי הנשיוּת שלורקה מנסח ביצירותיו: נשים החיות בחברה המדכאת את זכותן ואפילו את יכולתן לחוות תשוקה; נשים שכבר מגיל צעיר רואות את עצמן כאמהות פוטנציאליות של לוחמי שוורים; נשים שנידונות למוות רגשי בעודן בחיים; נשים שמכשירות זו את זו לחיי אלמנוּת ועוד.


עיצוב במה ותלבושות: דינה קונסון
עיצוב במה ותלבושות: דינה קונסון

מעצבת תפאורה ותלבושות. ילידת סנט פטרבורג, רוסיה. בעלת B.A ו M.F.A במסלול לעיצוב בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. משנת 2016, מלמדת בתכנית למצטיינים בעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. ממייסדי אנסמבל "פספורט" ומעצבת הבית של האנסמבל. בין עבודותיה: חלל ותלבושות להצגות: "הלוואי שהיית אישה", "השחף" ו"מרי סטיוארט" (ת. תמונע); "אי שם", "האזרח ק'", ו"פספורט" וכן תלבושות להצגה "לאה" (אנסמבל פספורט); "משתפי פעולה", "קרנפים", "נפש יהודי" (בית צבי); חלל להצגה "איפגניה" (ת. באר שבע, מועמדת לפרס התיאטרון); חלל להצגה Blasted (ת. נוצר); תלבושות להצגה "מדיאה" (אנסמבל כאן) ועוד.


עיצוב תאורה: יואב בראל
עיצוב תאורה: יואב בראל

למד צילום ב"בצלאל". מעצב תפאורה למופעי מחול, תיאטרון ומוזיקה. יוצר מיצבי אור לפסטיבלים, תערוכות מוזיאליות ועוד. מעצב הבית של האקדמיה למחול בירושלים, אירועי "בת שבע" מארחת ושל סדנאות היוצרים של "בת שבע". עיצב תאורה לתערוכות ומוזיאונים: "חי" (מוזיאון פתח תקווה") ותערוכה של משה רואס ("משכן האמנים", הרצליה). זוכה פרס עיצוב התאורה בפסטיבל עכו 2015 עבור ההצגה "על כל צרה שלא תבוא".